Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 463 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,4 %4,4 %201 00043 %
Yle TV27,4 %6,6 %238 00051 %
Yle Teema0,6 %0,6 %72 00016 %
Yle Fem0,9 %1,0 %75 00016 %
Yle yhteensä14,3 %12,5 %308 00066 %
MTV320,7 %26,8 %318 00069 %
Sub8,9 %10,0 %219 00047 %
AVA3,5 %3,1 %140 00030 %
C More Total2,4 %0,9 %45 00010 %
MTV yhteensä35,4 %40,8 %347 00075 %
Nelonen16,3 %20,1 %306 00066 %
Jim4,8 %4,4 %176 00038 %
Liv8,5 %6,3 %209 00045 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %26 0006 %
Nelonen Media yhteensä30,2 %31,4 %344 00074 %
TV55,5 %5,7 %175 00038 %
Kutonen1,5 %0,9 %112 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,1 %13 0003 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %214 00046 %
STAR Channel3,5 %2,2 %136 00029 %
Music TV3,3 %2,8 %62 00013 %
Muut5,9 %3,6 %85 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %398 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.