Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 744 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,8 %3 748 00073 %
Yle TV214,4 %13,1 %3 899 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %2 288 00044 %
Yle Fem1,9 %1,9 %2 089 00041 %
Yle yhteensä44,1 %39,8 %4 370 00085 %
MTV317,0 %21,8 %4 067 00079 %
Sub5,0 %5,7 %3 046 00059 %
AVA1,9 %2,0 %2 068 00040 %
C More Total3,7 %2,3 %917 00018 %
MTV yhteensä27,6 %31,9 %4 366 00085 %
Nelonen8,4 %10,5 %3 711 00072 %
Jim3,4 %3,8 %2 507 00049 %
Liv2,8 %2,7 %2 528 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %408 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,6 %4 078 00079 %
TV53,4 %3,2 %2 348 00046 %
Kutonen1,1 %1,1 %1 589 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %254 0005 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,6 %2 749 00053 %
STAR Channel3,8 %3,1 %2 400 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %354 0007 %
Muut3,8 %2,8 %1 312 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 744 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.