Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 751 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,9 %3 754 00073 %
Yle TV214,0 %12,7 %3 909 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %2 287 00044 %
Yle Fem1,9 %2,0 %2 096 00041 %
Yle yhteensä43,8 %39,5 %4 376 00085 %
MTV317,4 %22,2 %4 087 00079 %
Sub5,1 %5,7 %3 044 00059 %
AVA1,9 %2,0 %2 094 00041 %
C More Total3,6 %2,3 %912 00018 %
MTV yhteensä28,0 %32,3 %4 380 00085 %
Nelonen8,3 %10,3 %3 718 00072 %
Jim3,4 %3,7 %2 513 00049 %
Liv2,8 %2,7 %2 531 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %412 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,5 %4 086 00079 %
TV53,4 %3,2 %2 363 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 610 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %253 0005 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,6 %2 770 00054 %
STAR Channel3,8 %3,0 %2 408 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %354 0007 %
Muut3,8 %2,9 %1 331 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 751 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.