Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %21,6 %1 816 00072 %
Yle TV215,8 %14,7 %1 908 00075 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 140 00045 %
Yle Fem2,0 %2,0 %1 038 00041 %
Yle yhteensä45,1 %41,2 %2 117 00084 %
MTV314,5 %19,1 %1 964 00078 %
Sub5,0 %6,2 %1 535 00061 %
AVA1,3 %1,4 %959 00038 %
C More Total4,7 %3,2 %541 00021 %
MTV yhteensä25,6 %29,9 %2 125 00084 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 799 00071 %
Jim3,7 %4,0 %1 280 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 141 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %261 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,5 %1 984 00078 %
TV53,7 %3,6 %1 220 00048 %
Kutonen1,5 %1,5 %873 00035 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %167 0007 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,5 %1 438 00057 %
STAR Channel4,5 %3,4 %1 292 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %184 0007 %
Muut4,6 %3,4 %755 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 317 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.