Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 347 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 155 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %21,9 %1 754 00075 %
Yle TV215,4 %14,7 %1 784 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 123 00048 %
Yle Fem1,9 %2,0 %1 003 00043 %
Yle yhteensä45,4 %41,4 %1 981 00084 %
MTV314,6 %19,1 %1 862 00079 %
Sub5,0 %6,2 %1 482 00063 %
AVA1,3 %1,4 %940 00040 %
C More Total4,5 %3,1 %501 00021 %
MTV yhteensä25,5 %29,8 %2 001 00085 %
Nelonen7,6 %9,6 %1 710 00073 %
Jim3,8 %4,1 %1 245 00053 %
Liv1,6 %1,5 %1 114 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %245 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,4 %1 878 00080 %
TV53,8 %3,6 %1 186 00051 %
Kutonen1,5 %1,5 %847 00036 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %161 0007 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,5 %1 388 00059 %
STAR Channel4,2 %3,4 %1 209 00052 %
Music TV0,3 %0,1 %180 0008 %
Muut4,5 %3,4 %722 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 155 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.