Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 433 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,2 %3 621 00075 %
Yle TV213,6 %12,7 %3 655 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %2 254 00047 %
Yle Fem1,9 %1,9 %2 027 00042 %
Yle yhteensä44,0 %39,7 %4 099 00085 %
MTV317,5 %22,2 %3 877 00081 %
Sub5,1 %5,7 %2 943 00061 %
AVA1,9 %2,1 %2 052 00043 %
C More Total3,4 %2,2 %833 00017 %
MTV yhteensä28,0 %32,2 %4 131 00086 %
Nelonen8,2 %10,2 %3 531 00074 %
Jim3,5 %3,8 %2 443 00051 %
Liv2,8 %2,7 %2 468 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %382 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,4 %3 868 00081 %
TV53,4 %3,2 %2 295 00048 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 559 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %240 0005 %
Warner Bros. Discovery5,1 %4,6 %2 668 00056 %
STAR Channel3,6 %3,0 %2 255 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %346 0007 %
Muut3,7 %2,8 %1 264 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 433 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.