Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 627 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,1 %1 938 00074 %
Yle TV212,3 %11,0 %2 002 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 147 00044 %
Yle Fem1,8 %2,0 %1 057 00040 %
Yle yhteensä42,4 %37,9 %2 259 00086 %
MTV320,1 %25,0 %2 123 00081 %
Sub5,1 %5,4 %1 509 00057 %
AVA2,5 %2,6 %1 135 00043 %
C More Total2,6 %1,5 %371 00014 %
MTV yhteensä30,2 %34,4 %2 255 00086 %
Nelonen8,9 %10,9 %1 919 00073 %
Jim3,2 %3,5 %1 233 00047 %
Liv4,0 %3,7 %1 390 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %150 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,5 %2 102 00080 %
TV53,1 %2,9 %1 144 00044 %
Kutonen0,8 %0,8 %737 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %86 0003 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,8 %1 331 00051 %
STAR Channel3,2 %2,7 %1 116 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %169 0006 %
Muut3,1 %2,4 %576 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 435 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.