Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 483 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %5,9 %196 00041 %
Yle TV214,9 %12,7 %225 00047 %
Yle Teema0,7 %0,8 %62 00013 %
Yle Fem1,0 %0,9 %67 00014 %
Yle yhteensä23,1 %20,2 %286 00059 %
MTV317,0 %21,0 %271 00056 %
Sub10,5 %13,9 %223 00046 %
AVA1,2 %1,3 %80 00017 %
C More Total5,6 %4,3 %71 00015 %
MTV yhteensä34,2 %40,4 %327 00068 %
Nelonen10,4 %13,0 %241 00050 %
Jim7,1 %6,5 %156 00032 %
Liv2,1 %1,9 %116 00024 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %27 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,8 %23,0 %290 00060 %
TV55,5 %6,1 %157 00033 %
Kutonen2,6 %1,6 %95 00020 %
The Discovery Channel1,0 %0,6 %24 0005 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %200 00041 %
STAR Channel7,2 %4,5 %175 00036 %
Music TV1,0 %0,4 %32 0007 %
Muut4,5 %3,1 %77 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %382 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.