Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,1 %696 00093 %
Yle TV215,4 %15,0 %671 00090 %
Yle Teema2,9 %3,5 %498 00067 %
Yle Fem2,1 %2,2 %441 00059 %
Yle yhteensä48,3 %44,8 %716 00096 %
MTV314,3 %18,4 %667 00089 %
Sub4,2 %5,0 %529 00071 %
AVA1,4 %1,5 %394 00053 %
C More Total3,9 %2,8 %184 00025 %
MTV yhteensä23,8 %27,7 %688 00092 %
Nelonen7,5 %9,6 %616 00082 %
Jim3,3 %3,6 %466 00062 %
Liv1,4 %1,4 %430 00057 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %101 00014 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,7 %652 00087 %
TV53,9 %3,6 %458 00061 %
Kutonen1,7 %1,6 %337 00045 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %59 0008 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,4 %513 00068 %
STAR Channel4,1 %3,3 %461 00062 %
Music TV0,1 %0,0 %49 0007 %
Muut4,4 %3,1 %274 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.