Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 427 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,1 %3 617 00075 %
Yle TV213,9 %13,1 %3 646 00076 %
Yle Teema2,5 %3,0 %2 256 00047 %
Yle Fem1,9 %1,9 %2 020 00042 %
Yle yhteensä44,3 %40,0 %4 094 00085 %
MTV317,1 %21,8 %3 860 00080 %
Sub5,1 %5,7 %2 946 00061 %
AVA1,9 %2,0 %2 027 00042 %
C More Total3,5 %2,2 %838 00017 %
MTV yhteensä27,7 %31,8 %4 120 00086 %
Nelonen8,3 %10,4 %3 526 00073 %
Jim3,5 %3,8 %2 437 00051 %
Liv2,8 %2,7 %2 466 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %379 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,6 %3 862 00080 %
TV53,4 %3,2 %2 280 00047 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 540 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %241 0005 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,6 %2 648 00055 %
STAR Channel3,6 %3,1 %2 249 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %346 0007 %
Muut3,7 %2,7 %1 246 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 427 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.