Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 756 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 729 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %21,9 %687 00091 %
Yle TV211,6 %11,0 %635 00084 %
Yle Teema2,6 %3,0 %448 00059 %
Yle Fem1,9 %2,1 %404 00053 %
Yle yhteensä41,7 %37,9 %713 00094 %
MTV320,4 %24,5 %672 00089 %
Sub4,5 %4,8 %489 00065 %
AVA2,6 %2,7 %394 00052 %
C More Total3,0 %1,6 %121 00016 %
MTV yhteensä30,6 %33,6 %692 00092 %
Nelonen9,7 %11,8 %620 00082 %
Jim3,3 %3,7 %421 00056 %
Liv4,0 %3,6 %461 00061 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %58 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,5 %657 00087 %
TV53,3 %3,0 %393 00052 %
Kutonen0,8 %0,8 %245 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0004 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,8 %439 00058 %
STAR Channel3,2 %3,0 %377 00050 %
Music TV0,1 %0,1 %26 0003 %
Muut2,8 %2,2 %189 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %729 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.