Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 336 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %8,5 %886 00066 %
Yle TV214,1 %12,2 %972 00073 %
Yle Teema1,5 %1,6 %499 00037 %
Yle Fem1,2 %1,1 %435 00033 %
Yle yhteensä27,0 %23,4 %1 108 00083 %
MTV316,9 %21,3 %1 059 00079 %
Sub8,0 %9,4 %881 00066 %
AVA2,9 %2,9 %600 00045 %
C More Total5,0 %3,4 %273 00020 %
MTV yhteensä32,8 %37,0 %1 154 00086 %
Nelonen11,8 %14,2 %1 008 00075 %
Jim5,6 %5,7 %742 00056 %
Liv4,4 %4,3 %751 00056 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %107 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %25,0 %1 116 00084 %
TV55,1 %4,9 %691 00052 %
Kutonen1,9 %1,7 %486 00036 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %77 0006 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,2 %814 00061 %
STAR Channel5,2 %4,2 %668 00050 %
Music TV0,8 %0,5 %135 00010 %
Muut3,7 %2,7 %313 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.