Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 347 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %21,8 %1 752 00075 %
Yle TV215,9 %15,2 %1 784 00076 %
Yle Teema2,4 %3,0 %1 124 00048 %
Yle Fem2,0 %1,9 %1 004 00043 %
Yle yhteensä45,8 %41,9 %1 981 00084 %
MTV314,3 %18,7 %1 855 00079 %
Sub5,0 %6,2 %1 483 00063 %
AVA1,3 %1,4 %932 00040 %
C More Total4,6 %3,1 %503 00021 %
MTV yhteensä25,3 %29,4 %1 998 00085 %
Nelonen7,7 %9,7 %1 708 00073 %
Jim3,8 %4,0 %1 242 00053 %
Liv1,6 %1,5 %1 114 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %242 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,4 %1 876 00080 %
TV53,7 %3,6 %1 178 00050 %
Kutonen1,5 %1,4 %837 00036 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %161 0007 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,4 %1 378 00059 %
STAR Channel4,3 %3,4 %1 206 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %181 0008 %
Muut4,5 %3,4 %713 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 154 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.