Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 583 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 553 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,1 %35,8 %544 00093 %
Yle TV212,2 %12,2 %505 00087 %
Yle Teema3,4 %4,3 %373 00064 %
Yle Fem2,3 %2,3 %330 00057 %
Yle yhteensä60,0 %54,7 %551 00094 %
MTV320,0 %25,6 %512 00088 %
Sub3,3 %2,2 %322 00055 %
AVA1,2 %1,3 %231 00040 %
C More Total1,0 %0,5 %48 0008 %
MTV yhteensä25,5 %29,6 %521 00089 %
Nelonen5,2 %6,4 %429 00074 %
Jim1,6 %2,0 %252 00043 %
Liv1,7 %1,6 %282 00048 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %18 0003 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,1 %462 00079 %
TV51,5 %1,2 %207 00036 %
Kutonen0,3 %0,3 %127 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
Warner Bros. Discovery1,8 %1,4 %239 00041 %
STAR Channel1,8 %2,0 %205 00035 %
Music TV0,0 %0,0 %15 0003 %
Muut2,3 %2,1 %147 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %553 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.