Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 946 000
Viikot: 1-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 770 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,3 %391 00041 %
Yle TV213,5 %11,4 %473 00050 %
Yle Teema0,8 %0,8 %138 00015 %
Yle Fem1,0 %0,9 %141 00015 %
Yle yhteensä21,4 %18,5 %591 00062 %
MTV317,5 %22,5 %566 00060 %
Sub9,7 %12,2 %451 00048 %
AVA2,6 %2,7 %226 00024 %
C More Total4,4 %3,0 %120 00013 %
MTV yhteensä34,3 %40,4 %667 00070 %
Nelonen11,9 %14,1 %510 00054 %
Jim6,0 %5,4 %326 00034 %
Liv5,6 %5,2 %322 00034 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %42 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,1 %25,6 %607 00064 %
TV55,2 %5,6 %324 00034 %
Kutonen2,1 %1,4 %200 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %32 0003 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,4 %401 00042 %
STAR Channel5,7 %3,7 %325 00034 %
Music TV2,1 %1,3 %95 00010 %
Muut4,5 %3,1 %147 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %770 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.