Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 817 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %21,8 %3 800 00074 %
Yle TV28,2 %8,0 %3 900 00076 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 284 00044 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 075 00040 %
Yle yhteensä38,1 %34,4 %4 398 00085 %
MTV320,4 %25,2 %4 260 00083 %
Sub5,4 %6,1 %3 024 00059 %
AVA1,7 %1,6 %2 130 00041 %
C More Total2,8 %1,4 %822 00016 %
MTV yhteensä30,4 %34,3 %4 483 00087 %
Nelonen10,6 %13,6 %4 070 00079 %
Jim3,6 %3,5 %2 549 00049 %
Liv2,6 %2,4 %2 544 00049 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %475 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,5 %4 302 00083 %
TV53,6 %3,3 %2 506 00049 %
Kutonen1,4 %1,2 %1 756 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %256 0005 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,8 %2 955 00057 %
STAR Channel3,7 %2,6 %2 417 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %359 0007 %
Muut4,5 %3,2 %1 463 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 817 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.