Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 651 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 623 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %8,2 %445 00068 %
Yle TV28,6 %6,8 %490 00075 %
Yle Teema1,4 %1,6 %230 00035 %
Yle Fem0,7 %0,9 %194 00030 %
Yle yhteensä20,7 %17,5 %560 00086 %
MTV321,8 %25,4 %556 00085 %
Sub8,9 %10,5 %425 00065 %
AVA3,5 %3,1 %347 00053 %
C More Total2,4 %1,3 %98 00015 %
MTV yhteensä36,6 %40,3 %595 00091 %
Nelonen15,7 %19,8 %563 00086 %
Jim4,9 %4,8 %364 00056 %
Liv5,6 %5,1 %412 00063 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %55 0008 %
Nelonen Media yhteensä27,0 %30,3 %591 00091 %
TV54,9 %4,5 %362 00056 %
Kutonen1,6 %1,2 %245 00038 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %29 0004 %
Warner Bros. Discovery7,0 %5,9 %418 00064 %
STAR Channel4,1 %3,3 %321 00049 %
Music TV0,7 %0,5 %60 0009 %
Muut3,9 %2,3 %153 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %623 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.