Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 490 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,2 %3 668 00076 %
Yle TV27,7 %8,0 %3 642 00076 %
Yle Teema2,4 %2,7 %2 254 00047 %
Yle Fem1,5 %1,8 %2 014 00042 %
Yle yhteensä38,3 %34,7 %4 120 00086 %
MTV320,6 %25,2 %4 021 00084 %
Sub5,5 %6,1 %2 918 00061 %
AVA1,7 %1,6 %2 085 00043 %
C More Total2,6 %1,3 %753 00016 %
MTV yhteensä30,5 %34,2 %4 209 00088 %
Nelonen10,4 %13,3 %3 843 00080 %
Jim3,6 %3,5 %2 486 00052 %
Liv2,6 %2,4 %2 482 00052 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %449 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,3 %4 055 00084 %
TV53,6 %3,3 %2 431 00051 %
Kutonen1,4 %1,3 %1 691 00035 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %245 0005 %
Warner Bros. Discovery5,4 %4,8 %2 835 00059 %
STAR Channel3,5 %2,7 %2 257 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %349 0007 %
Muut4,4 %3,1 %1 391 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 490 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.