Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,2 %3 660 00076 %
Yle TV29,6 %10,1 %3 594 00075 %
Yle Teema2,4 %2,8 %2 182 00045 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 973 00041 %
Yle yhteensä39,8 %36,8 %4 114 00086 %
MTV318,1 %22,2 %3 865 00081 %
Sub6,1 %7,1 %2 917 00061 %
AVA2,1 %2,2 %2 041 00043 %
C More Total3,0 %1,6 %752 00016 %
MTV yhteensä29,3 %33,1 %4 132 00086 %
Nelonen9,0 %11,0 %3 556 00074 %
Jim3,8 %3,9 %2 464 00051 %
Liv2,9 %2,9 %2 451 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %387 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,6 %3 887 00081 %
TV53,9 %3,7 %2 401 00050 %
Kutonen1,4 %1,3 %1 626 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %225 0005 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,3 %2 776 00058 %
STAR Channel4,2 %3,0 %2 272 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %318 0007 %
Muut3,9 %2,9 %1 275 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 468 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.