Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 1-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 734 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %21,8 %3 742 00073 %
Yle TV215,1 %13,7 %3 899 00076 %
Yle Teema2,4 %3,0 %2 288 00044 %
Yle Fem2,0 %2,0 %2 091 00041 %
Yle yhteensä44,8 %40,5 %4 366 00085 %
MTV316,6 %21,4 %4 042 00078 %
Sub5,0 %5,7 %3 049 00059 %
AVA1,9 %2,1 %2 061 00040 %
C More Total3,8 %2,4 %929 00018 %
MTV yhteensä27,3 %31,6 %4 351 00084 %
Nelonen8,1 %10,1 %3 665 00071 %
Jim3,4 %3,8 %2 502 00049 %
Liv2,8 %2,8 %2 526 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %400 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,3 %4 049 00079 %
TV53,4 %3,2 %2 328 00045 %
Kutonen1,1 %1,0 %1 568 00030 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %254 0005 %
Warner Bros. Discovery4,9 %4,5 %2 722 00053 %
STAR Channel3,9 %3,1 %2 398 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %353 0007 %
Muut3,7 %2,8 %1 293 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 734 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.