Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 453 000
Viikot: 1-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,5 %1 859 00076 %
Yle TV212,6 %11,7 %1 858 00076 %
Yle Teema2,5 %3,0 %1 132 00046 %
Yle Fem1,9 %1,8 %1 012 00041 %
Yle yhteensä43,5 %39,0 %2 107 00086 %
MTV319,4 %24,1 %1 992 00081 %
Sub5,1 %5,2 %1 462 00060 %
AVA2,5 %2,6 %1 092 00045 %
C More Total2,6 %1,5 %340 00014 %
MTV yhteensä29,5 %33,4 %2 112 00086 %
Nelonen8,8 %10,6 %1 794 00073 %
Jim3,3 %3,6 %1 192 00049 %
Liv4,1 %3,9 %1 352 00055 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,4 %1 970 00080 %
TV53,1 %2,9 %1 091 00044 %
Kutonen0,8 %0,8 %695 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,8 %1 257 00051 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 043 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %166 0007 %
Muut2,7 %2,1 %524 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.