Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 453 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,6 %1 855 00076 %
Yle TV213,2 %12,1 %1 861 00076 %
Yle Teema2,5 %3,1 %1 137 00046 %
Yle Fem1,9 %1,9 %1 016 00041 %
Yle yhteensä44,2 %39,7 %2 104 00086 %
MTV319,1 %23,9 %1 987 00081 %
Sub4,9 %4,9 %1 460 00060 %
AVA2,5 %2,6 %1 088 00044 %
C More Total2,7 %1,6 %346 00014 %
MTV yhteensä29,1 %33,0 %2 107 00086 %
Nelonen8,7 %10,5 %1 790 00073 %
Jim3,2 %3,6 %1 190 00049 %
Liv4,1 %3,8 %1 353 00055 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,3 %1 966 00080 %
TV53,1 %2,9 %1 083 00044 %
Kutonen0,8 %0,8 %690 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %79 0003 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,8 %1 248 00051 %
STAR Channel3,0 %2,9 %1 040 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %167 0007 %
Muut2,7 %2,1 %522 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 261 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.