Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 463 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 385 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,9 %5,0 %194 00042 %
Yle TV212,8 %10,8 %248 00054 %
Yle Teema0,9 %0,9 %76 00016 %
Yle Fem1,0 %0,9 %73 00016 %
Yle yhteensä20,6 %17,6 %303 00065 %
MTV318,4 %24,1 %294 00063 %
Sub9,1 %10,9 %229 00049 %
AVA3,6 %3,8 %147 00032 %
C More Total3,6 %2,2 %49 00010 %
MTV yhteensä34,6 %40,9 %339 00073 %
Nelonen12,4 %13,9 %262 00057 %
Jim5,3 %4,9 %170 00037 %
Liv8,2 %7,8 %204 00044 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %13 0003 %
Nelonen Media yhteensä26,2 %26,8 %311 00067 %
TV54,9 %5,2 %166 00036 %
Kutonen1,8 %1,5 %106 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %8 0002 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,7 %201 00043 %
STAR Channel4,4 %3,1 %153 00033 %
Music TV2,9 %1,7 %63 00014 %
Muut4,4 %3,0 %67 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %385 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.