Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,1 %3 605 00075 %
Yle TV215,2 %14,1 %3 652 00076 %
Yle Teema2,5 %3,0 %2 264 00047 %
Yle Fem2,0 %1,9 %2 026 00042 %
Yle yhteensä45,6 %41,2 %4 089 00085 %
MTV316,6 %21,3 %3 837 00080 %
Sub4,9 %5,5 %2 954 00062 %
AVA1,9 %2,1 %2 018 00042 %
C More Total3,7 %2,4 %860 00018 %
MTV yhteensä27,1 %31,3 %4 106 00086 %
Nelonen8,0 %9,9 %3 478 00072 %
Jim3,5 %3,8 %2 427 00051 %
Liv2,9 %2,8 %2 466 00051 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %368 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,1 %3 832 00080 %
TV53,4 %3,2 %2 244 00047 %
Kutonen1,1 %1,0 %1 508 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %242 0005 %
Warner Bros. Discovery4,9 %4,4 %2 606 00054 %
STAR Channel3,6 %3,1 %2 245 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %349 0007 %
Muut3,5 %2,7 %1 222 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 413 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.