Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 721 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,6 %693 00093 %
Yle TV217,3 %16,7 %669 00089 %
Yle Teema3,0 %3,7 %499 00067 %
Yle Fem2,3 %2,2 %445 00059 %
Yle yhteensä50,0 %46,2 %714 00095 %
MTV313,4 %17,4 %663 00088 %
Sub4,4 %5,3 %535 00071 %
AVA1,4 %1,5 %390 00052 %
C More Total4,1 %2,9 %185 00025 %
MTV yhteensä23,2 %27,1 %685 00091 %
Nelonen7,3 %9,2 %612 00082 %
Jim3,2 %3,7 %468 00062 %
Liv1,5 %1,4 %433 00058 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,9 %94 00013 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,2 %649 00087 %
TV53,8 %3,4 %452 00060 %
Kutonen1,5 %1,4 %327 00044 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %61 0008 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %505 00067 %
STAR Channel4,0 %3,3 %461 00062 %
Music TV0,1 %0,0 %48 0006 %
Muut4,2 %2,9 %261 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %721 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.