Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 967 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,8 %35,2 %954 00094 %
Yle TV215,5 %15,1 %898 00089 %
Yle Teema3,1 %4,1 %677 00067 %
Yle Fem2,6 %2,5 %596 00059 %
Yle yhteensä62,0 %56,9 %963 00095 %
MTV316,4 %21,9 %893 00088 %
Sub2,6 %2,2 %592 00058 %
AVA1,0 %1,1 %413 00041 %
C More Total2,3 %1,3 %145 00014 %
MTV yhteensä22,4 %26,5 %916 00090 %
Nelonen4,6 %6,0 %766 00076 %
Jim1,7 %2,1 %483 00048 %
Liv1,3 %1,2 %504 00050 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %73 0007 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,8 %827 00082 %
TV51,6 %1,3 %411 00041 %
Kutonen0,3 %0,4 %267 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %42 0004 %
Warner Bros. Discovery2,2 %1,8 %478 00047 %
STAR Channel2,0 %2,1 %414 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %40 0004 %
Muut3,3 %2,8 %331 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %967 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.