Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %21,8 %3 737 00072 %
Yle TV215,7 %14,2 %3 904 00076 %
Yle Teema2,4 %3,0 %2 297 00045 %
Yle Fem2,0 %2,0 %2 096 00041 %
Yle yhteensä45,4 %40,9 %4 362 00085 %
MTV316,5 %21,3 %4 039 00078 %
Sub4,9 %5,5 %3 054 00059 %
AVA1,9 %2,0 %2 059 00040 %
C More Total3,9 %2,5 %941 00018 %
MTV yhteensä27,1 %31,4 %4 348 00084 %
Nelonen8,0 %9,9 %3 654 00071 %
Jim3,4 %3,8 %2 498 00048 %
Liv2,8 %2,7 %2 528 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %398 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,1 %4 041 00078 %
TV53,3 %3,2 %2 310 00045 %
Kutonen1,1 %1,0 %1 556 00030 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %255 0005 %
Warner Bros. Discovery4,8 %4,4 %2 703 00052 %
STAR Channel3,8 %3,1 %2 395 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %357 0007 %
Muut3,6 %2,8 %1 288 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 727 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.