Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 756 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %22,1 %685 00091 %
Yle TV212,7 %11,9 %634 00084 %
Yle Teema2,7 %3,1 %448 00059 %
Yle Fem2,0 %2,1 %403 00053 %
Yle yhteensä43,0 %39,2 %712 00094 %
MTV319,6 %23,7 %665 00088 %
Sub4,1 %4,2 %489 00065 %
AVA2,6 %2,7 %394 00052 %
C More Total3,2 %1,8 %125 00017 %
MTV yhteensä29,6 %32,5 %687 00091 %
Nelonen9,4 %11,5 %612 00081 %
Jim3,3 %3,7 %417 00055 %
Liv4,1 %3,7 %462 00061 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %57 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,3 %651 00086 %
TV53,2 %2,9 %385 00051 %
Kutonen0,8 %0,8 %239 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0004 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,8 %429 00057 %
STAR Channel3,2 %3,1 %375 00050 %
Music TV0,1 %0,1 %26 0003 %
Muut2,7 %2,1 %185 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %727 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.