Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %21,2 %1 811 00072 %
Yle TV217,7 %16,4 %1 913 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 143 00045 %
Yle Fem2,2 %2,0 %1 045 00041 %
Yle yhteensä46,8 %42,7 %2 119 00084 %
MTV313,9 %18,4 %1 948 00077 %
Sub5,0 %6,2 %1 544 00061 %
AVA1,3 %1,5 %947 00037 %
C More Total5,0 %3,5 %556 00022 %
MTV yhteensä25,1 %29,5 %2 117 00084 %
Nelonen7,2 %9,2 %1 772 00070 %
Jim3,6 %4,0 %1 272 00050 %
Liv1,6 %1,5 %1 139 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,0 %252 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,7 %1 968 00078 %
TV53,6 %3,5 %1 193 00047 %
Kutonen1,4 %1,3 %842 00033 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %169 0007 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,2 %1 406 00056 %
STAR Channel4,4 %3,4 %1 287 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %186 0007 %
Muut4,4 %3,3 %732 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 312 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.