Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 505 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 448 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,9 %1 378 00092 %
Yle TV215,1 %14,3 %1 303 00087 %
Yle Teema2,9 %3,4 %947 00063 %
Yle Fem2,2 %2,1 %848 00056 %
Yle yhteensä46,7 %42,7 %1 426 00095 %
MTV316,4 %20,6 %1 328 00088 %
Sub4,2 %4,7 %1 024 00068 %
AVA2,0 %2,1 %784 00052 %
C More Total3,7 %2,3 %310 00021 %
MTV yhteensä26,3 %29,8 %1 372 00091 %
Nelonen8,3 %10,4 %1 223 00081 %
Jim3,2 %3,7 %885 00059 %
Liv2,7 %2,5 %895 00059 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %151 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,3 %1 300 00086 %
TV53,5 %3,2 %837 00056 %
Kutonen1,1 %1,1 %567 00038 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %91 0006 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,5 %933 00062 %
STAR Channel3,6 %3,2 %836 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %74 0005 %
Muut3,5 %2,5 %446 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 448 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.