Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 627 000
Viikot: 1-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,3 %1 926 00073 %
Yle TV213,7 %12,2 %1 991 00076 %
Yle Teema2,5 %3,0 %1 154 00044 %
Yle Fem1,9 %1,9 %1 051 00040 %
Yle yhteensä44,0 %39,4 %2 244 00085 %
MTV319,0 %23,9 %2 091 00080 %
Sub4,8 %4,9 %1 510 00057 %
AVA2,4 %2,6 %1 112 00042 %
C More Total2,9 %1,7 %385 00015 %
MTV yhteensä29,0 %33,1 %2 231 00085 %
Nelonen8,8 %10,6 %1 882 00072 %
Jim3,2 %3,6 %1 226 00047 %
Liv4,0 %3,8 %1 389 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,3 %2 073 00079 %
TV53,1 %2,9 %1 117 00043 %
Kutonen0,8 %0,8 %714 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %86 0003 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,8 %1 298 00049 %
STAR Channel3,2 %2,9 %1 108 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %171 0007 %
Muut2,9 %2,3 %556 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 415 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.