Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 627 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 476 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %21,3 %1 962 00075 %
Yle TV28,7 %8,5 %1 967 00075 %
Yle Teema2,3 %2,6 %1 095 00042 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 009 00038 %
Yle yhteensä37,6 %33,9 %2 284 00087 %
MTV321,0 %25,2 %2 140 00081 %
Sub6,8 %7,6 %1 510 00057 %
AVA2,8 %3,0 %1 144 00044 %
C More Total2,2 %0,9 %327 00012 %
MTV yhteensä32,7 %36,7 %2 275 00087 %
Nelonen9,7 %11,9 %1 941 00074 %
Jim3,3 %3,7 %1 241 00047 %
Liv4,1 %4,0 %1 382 00053 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %19,7 %2 126 00081 %
TV53,4 %3,3 %1 202 00046 %
Kutonen0,9 %0,7 %761 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0003 %
Warner Bros. Discovery4,5 %4,2 %1 393 00053 %
STAR Channel3,6 %2,6 %1 139 00043 %
Music TV0,6 %0,4 %152 0006 %
Muut3,5 %2,5 %575 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 476 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.