Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 627 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,4 %1 900 00072 %
Yle TV215,2 %14,9 %1 882 00072 %
Yle Teema2,9 %4,0 %1 132 00043 %
Yle Fem1,3 %1,6 %950 00036 %
Yle yhteensä46,3 %43,8 %2 200 00084 %
MTV314,7 %18,0 %1 974 00075 %
Sub5,6 %6,3 %1 444 00055 %
AVA2,8 %3,0 %1 045 00040 %
C More Total3,1 %1,8 %390 00015 %
MTV yhteensä26,2 %29,1 %2 149 00082 %
Nelonen7,8 %9,0 %1 729 00066 %
Jim2,8 %2,7 %1 065 00041 %
Liv4,5 %4,6 %1 279 00049 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %107 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,5 %1 944 00074 %
TV53,6 %3,7 %1 139 00043 %
Kutonen1,1 %0,9 %686 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %101 0004 %
Warner Bros. Discovery4,9 %4,8 %1 312 00050 %
STAR Channel3,8 %3,0 %1 086 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %147 0006 %
Muut3,1 %2,5 %522 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 375 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.