Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 347 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %21,3 %1 695 00072 %
Yle TV220,0 %21,1 %1 715 00073 %
Yle Teema2,8 %4,0 %1 075 00046 %
Yle Fem1,0 %1,3 %849 00036 %
Yle yhteensä49,1 %47,7 %1 925 00082 %
MTV311,0 %13,6 %1 719 00073 %
Sub5,3 %6,8 %1 423 00061 %
AVA1,5 %1,6 %854 00036 %
C More Total4,7 %3,3 %494 00021 %
MTV yhteensä22,5 %25,3 %1 908 00081 %
Nelonen6,4 %7,6 %1 549 00066 %
Jim3,5 %3,6 %1 120 00048 %
Liv1,5 %1,5 %1 002 00043 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,6 %163 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,2 %1 738 00074 %
TV53,8 %3,8 %1 153 00049 %
Kutonen2,0 %2,0 %834 00036 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %178 0008 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %1 345 00057 %
STAR Channel5,1 %3,9 %1 194 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %167 0007 %
Muut4,3 %3,3 %644 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.