Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 954 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,3 %34,0 %938 00093 %
Yle TV219,9 %21,1 %873 00086 %
Yle Teema4,1 %5,9 %664 00066 %
Yle Fem1,5 %1,9 %533 00053 %
Yle yhteensä65,9 %62,9 %949 00094 %
MTV312,9 %17,1 %856 00084 %
Sub3,1 %3,0 %573 00057 %
AVA1,1 %1,2 %406 00040 %
C More Total2,5 %1,6 %143 00014 %
MTV yhteensä19,6 %22,9 %888 00088 %
Nelonen4,2 %5,1 %702 00069 %
Jim1,4 %1,6 %440 00043 %
Liv1,0 %0,9 %460 00045 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,3 %58 0006 %
Nelonen Media yhteensä7,0 %7,8 %780 00077 %
TV51,5 %1,3 %401 00040 %
Kutonen0,5 %0,5 %275 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0005 %
Warner Bros. Discovery2,2 %1,9 %471 00047 %
STAR Channel2,2 %1,8 %406 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %32 0003 %
Muut3,1 %2,7 %305 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %954 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.