Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 974 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,6 %35,8 %958 00095 %
Yle TV28,5 %10,2 %860 00085 %
Yle Teema3,2 %3,9 %616 00061 %
Yle Fem1,6 %2,0 %574 00057 %
Yle yhteensä55,9 %52,0 %967 00095 %
MTV320,6 %25,9 %897 00089 %
Sub3,7 %3,4 %589 00058 %
AVA1,0 %1,1 %400 00040 %
C More Total1,8 %0,8 %124 00012 %
MTV yhteensä27,1 %31,2 %916 00090 %
Nelonen4,7 %6,1 %746 00074 %
Jim1,8 %2,0 %460 00045 %
Liv1,2 %1,2 %470 00046 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %73 0007 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %10,0 %812 00080 %
TV51,7 %1,3 %406 00040 %
Kutonen0,5 %0,6 %290 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0004 %
Warner Bros. Discovery2,4 %2,1 %483 00048 %
STAR Channel2,2 %1,8 %405 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %38 0004 %
Muut3,9 %3,0 %309 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %974 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.