Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 430 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,6 %35,9 %414 00096 %
Yle TV210,0 %12,2 %382 00089 %
Yle Teema3,0 %4,0 %288 00067 %
Yle Fem1,7 %2,3 %268 00062 %
Yle yhteensä57,4 %54,4 %416 00097 %
MTV316,2 %20,9 %386 00090 %
Sub3,0 %3,3 %274 00064 %
AVA0,7 %0,8 %181 00042 %
C More Total3,1 %1,4 %82 00019 %
MTV yhteensä23,1 %26,5 %397 00092 %
Nelonen4,4 %5,9 %336 00078 %
Jim2,2 %2,4 %230 00053 %
Liv0,7 %0,6 %220 00051 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,5 %55 00013 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,5 %365 00085 %
TV51,9 %1,5 %209 00049 %
Kutonen0,7 %1,0 %158 00037 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %32 0007 %
Warner Bros. Discovery3,1 %2,9 %248 00058 %
STAR Channel2,7 %2,0 %208 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0006 %
Muut4,9 %3,8 %170 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %418 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.