Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 430 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %31,6 %406 00094 %
Yle TV223,8 %25,6 %388 00090 %
Yle Teema3,6 %5,4 %293 00068 %
Yle Fem1,3 %1,7 %233 00054 %
Yle yhteensä66,8 %64,3 %409 00095 %
MTV310,4 %14,2 %371 00086 %
Sub2,6 %3,4 %260 00060 %
AVA0,7 %0,8 %182 00042 %
C More Total3,8 %2,5 %90 00021 %
MTV yhteensä17,4 %20,9 %389 00091 %
Nelonen3,3 %4,3 %315 00073 %
Jim1,6 %1,7 %213 00050 %
Liv0,6 %0,5 %204 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %0,7 %45 00010 %
Nelonen Media yhteensä6,4 %7,2 %351 00082 %
TV51,6 %1,3 %199 00046 %
Kutonen0,6 %0,8 %143 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %32 0007 %
Warner Bros. Discovery2,6 %2,4 %230 00054 %
STAR Channel2,7 %2,0 %212 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %20 0005 %
Muut4,0 %3,1 %169 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %411 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.