Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 463 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,1 %188 00041 %
Yle TV211,7 %10,1 %211 00046 %
Yle Teema1,0 %1,3 %74 00016 %
Yle Fem0,6 %0,8 %66 00014 %
Yle yhteensä19,3 %17,3 %284 00061 %
MTV312,6 %15,0 %247 00053 %
Sub10,2 %12,9 %223 00048 %
AVA4,2 %3,8 %132 00029 %
C More Total4,3 %2,5 %52 00011 %
MTV yhteensä31,3 %34,2 %311 00067 %
Nelonen10,0 %12,1 %229 00049 %
Jim5,4 %4,4 %141 00030 %
Liv11,8 %13,0 %204 00044 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,1 %10 0002 %
Nelonen Media yhteensä27,5 %29,6 %290 00063 %
TV56,9 %8,2 %173 00037 %
Kutonen1,5 %1,0 %82 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %6 0001 %
Warner Bros. Discovery8,6 %9,2 %198 00043 %
STAR Channel5,5 %4,3 %145 00031 %
Music TV3,1 %1,7 %53 00011 %
Muut4,7 %3,7 %70 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %373 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.