Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 483 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,5 %5,3 %179 00037 %
Yle TV215,7 %15,5 %218 00045 %
Yle Teema0,9 %1,4 %57 00012 %
Yle Fem0,4 %0,5 %48 00010 %
Yle yhteensä22,5 %22,6 %275 00057 %
MTV313,8 %14,0 %233 00048 %
Sub11,9 %15,2 %223 00046 %
AVA1,2 %0,9 %72 00015 %
C More Total6,5 %5,1 %58 00012 %
MTV yhteensä33,3 %35,2 %308 00064 %
Nelonen8,2 %10,7 %215 00044 %
Jim7,1 %7,0 %146 00030 %
Liv2,6 %2,3 %111 00023 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,6 %13 0003 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %20,5 %252 00052 %
TV56,9 %8,9 %162 00033 %
Kutonen2,7 %1,8 %85 00018 %
The Discovery Channel1,7 %1,2 %25 0005 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,8 %199 00041 %
STAR Channel9,0 %5,8 %170 00035 %
Music TV0,9 %0,4 %32 0007 %
Muut4,1 %3,6 %67 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %359 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.