Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,3 %3 648 00071 %
Yle TV217,7 %17,8 %3 716 00072 %
Yle Teema2,8 %4,0 %2 224 00043 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 827 00035 %
Yle yhteensä47,5 %45,5 %4 257 00083 %
MTV312,8 %15,9 %3 772 00073 %
Sub5,4 %6,5 %2 909 00056 %
AVA2,2 %2,4 %1 917 00037 %
C More Total4,0 %2,5 %918 00018 %
MTV yhteensä24,3 %27,3 %4 162 00081 %
Nelonen7,1 %8,4 %3 341 00065 %
Jim3,1 %3,1 %2 215 00043 %
Liv3,0 %3,1 %2 306 00045 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %283 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %14,9 %3 771 00073 %
TV53,7 %3,8 %2 327 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 544 00030 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %285 0006 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,6 %2 707 00053 %
STAR Channel4,6 %3,5 %2 368 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %316 0006 %
Muut3,7 %2,9 %1 200 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 625 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.