Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 946 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 732 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,8 %5,2 %367 00039 %
Yle TV213,5 %12,6 %429 00045 %
Yle Teema0,9 %1,3 %130 00014 %
Yle Fem0,5 %0,7 %114 00012 %
Yle yhteensä20,8 %19,7 %559 00059 %
MTV313,1 %14,5 %480 00051 %
Sub10,9 %13,9 %446 00047 %
AVA2,8 %2,5 %204 00022 %
C More Total5,3 %3,7 %110 00012 %
MTV yhteensä32,2 %34,7 %620 00065 %
Nelonen9,2 %11,4 %444 00047 %
Jim6,2 %5,6 %287 00030 %
Liv7,6 %8,1 %316 00033 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,3 %24 0002 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %25,5 %543 00057 %
TV56,9 %8,5 %334 00035 %
Kutonen2,0 %1,3 %167 00018 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %31 0003 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,4 %397 00042 %
STAR Channel7,1 %5,0 %315 00033 %
Music TV2,1 %1,1 %85 0009 %
Muut4,4 %3,6 %137 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %732 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.