Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 685 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %8,2 %426 00062 %
Yle TV216,7 %15,7 %461 00067 %
Yle Teema1,7 %2,3 %241 00035 %
Yle Fem0,6 %0,6 %175 00026 %
Yle yhteensä29,2 %26,9 %539 00079 %
MTV310,8 %13,2 %482 00070 %
Sub8,6 %11,3 %437 00064 %
AVA2,9 %3,0 %257 00038 %
C More Total6,4 %4,1 %154 00023 %
MTV yhteensä28,7 %31,6 %549 00080 %
Nelonen9,5 %10,9 %446 00065 %
Jim5,8 %5,8 %345 00050 %
Liv2,6 %3,0 %307 00045 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,7 %41 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %20,3 %519 00076 %
TV55,8 %6,2 %353 00052 %
Kutonen3,1 %3,3 %269 00039 %
The Discovery Channel1,6 %1,0 %53 0008 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,5 %428 00062 %
STAR Channel7,5 %6,5 %367 00054 %
Music TV0,8 %0,6 %70 00010 %
Muut4,5 %3,7 %173 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %613 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.