Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 505 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 429 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,0 %1 367 00091 %
Yle TV216,7 %17,9 %1 258 00084 %
Yle Teema3,0 %4,1 %924 00061 %
Yle Fem1,2 %1,6 %774 00051 %
Yle yhteensä48,7 %47,6 %1 409 00094 %
MTV313,5 %16,1 %1 293 00086 %
Sub4,6 %5,5 %976 00065 %
AVA2,2 %2,6 %700 00047 %
C More Total3,6 %2,3 %312 00021 %
MTV yhteensä23,9 %26,5 %1 343 00089 %
Nelonen7,6 %8,8 %1 161 00077 %
Jim2,9 %2,8 %781 00052 %
Liv2,7 %2,6 %794 00053 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,3 %102 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,5 %1 241 00082 %
TV53,8 %3,5 %840 00056 %
Kutonen1,7 %1,6 %569 00038 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %99 0007 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,5 %925 00061 %
STAR Channel4,3 %3,3 %804 00053 %
Music TV0,1 %0,0 %66 0004 %
Muut3,7 %2,7 %407 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 429 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.