Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 453 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,6 %1 830 00075 %
Yle TV214,6 %14,8 %1 747 00071 %
Yle Teema3,0 %4,1 %1 115 00045 %
Yle Fem1,3 %1,5 %926 00038 %
Yle yhteensä46,5 %44,1 %2 056 00084 %
MTV314,8 %18,0 %1 878 00077 %
Sub5,7 %6,3 %1 408 00057 %
AVA2,9 %3,1 %1 022 00042 %
C More Total2,8 %1,6 %347 00014 %
MTV yhteensä26,3 %29,1 %2 033 00083 %
Nelonen7,8 %9,0 %1 654 00067 %
Jim2,8 %2,7 %1 040 00042 %
Liv4,6 %4,6 %1 252 00051 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %99 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %16,5 %1 856 00076 %
TV53,6 %3,7 %1 107 00045 %
Kutonen1,1 %0,9 %661 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %96 0004 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,8 %1 265 00052 %
STAR Channel3,6 %3,1 %1 017 00041 %
Music TV0,5 %0,4 %145 0006 %
Muut2,8 %2,2 %487 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 220 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.