Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Seuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 32-35/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,5 %3 525 00073 %
Yle TV217,3 %17,8 %3 462 00072 %
Yle Teema2,9 %4,0 %2 190 00046 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 776 00037 %
Yle yhteensä47,8 %45,8 %3 980 00083 %
MTV312,9 %15,9 %3 597 00075 %
Sub5,5 %6,5 %2 830 00059 %
AVA2,2 %2,4 %1 876 00039 %
C More Total3,8 %2,4 %841 00018 %
MTV yhteensä24,4 %27,3 %3 941 00082 %
Nelonen7,1 %8,3 %3 203 00067 %
Jim3,2 %3,1 %2 160 00045 %
Liv3,0 %3,1 %2 254 00047 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %263 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %14,9 %3 594 00075 %
TV53,7 %3,7 %2 261 00047 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 495 00031 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %274 0006 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,5 %2 610 00054 %
STAR Channel4,3 %3,5 %2 211 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %312 0006 %
Muut3,5 %2,8 %1 131 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 312 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.