Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 797 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,9 %3 788 00073 %
Yle TV210,1 %10,1 %3 857 00075 %
Yle Teema2,4 %2,7 %2 213 00043 %
Yle Fem1,4 %1,8 %2 041 00040 %
Yle yhteensä39,7 %36,5 %4 401 00085 %
MTV317,9 %22,1 %4 068 00079 %
Sub6,0 %7,1 %3 007 00058 %
AVA2,0 %2,2 %2 076 00040 %
C More Total3,2 %1,7 %821 00016 %
MTV yhteensä29,2 %33,0 %4 376 00085 %
Nelonen9,2 %11,3 %3 761 00073 %
Jim3,8 %3,9 %2 532 00049 %
Liv2,9 %2,9 %2 517 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %411 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,9 %4 118 00080 %
TV53,8 %3,7 %2 485 00048 %
Kutonen1,4 %1,3 %1 677 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %237 0005 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,3 %2 886 00056 %
STAR Channel4,4 %3,0 %2 424 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %322 0006 %
Muut4,1 %3,0 %1 335 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 797 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.