Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 36-39/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,3 %698 00093 %
Yle TV211,7 %13,1 %669 00089 %
Yle Teema2,9 %3,2 %483 00064 %
Yle Fem1,7 %2,3 %431 00058 %
Yle yhteensä45,8 %43,9 %720 00096 %
MTV315,2 %18,6 %669 00089 %
Sub3,8 %4,4 %504 00067 %
AVA1,2 %1,3 %386 00052 %
C More Total3,7 %2,3 %177 00024 %
MTV yhteensä23,9 %26,6 %690 00092 %
Nelonen8,3 %10,1 %615 00082 %
Jim3,4 %3,7 %457 00061 %
Liv1,3 %1,4 %409 00055 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %105 00014 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,2 %648 00087 %
TV54,4 %4,0 %467 00062 %
Kutonen2,1 %1,9 %354 00047 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %53 0007 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,3 %527 00070 %
STAR Channel4,9 %3,7 %464 00062 %
Music TV0,1 %0,0 %50 0007 %
Muut4,6 %3,2 %293 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %727 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.