Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 336 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %8,3 %888 00066 %
Yle TV28,8 %7,5 %970 00073 %
Yle Teema1,4 %1,5 %480 00036 %
Yle Fem0,7 %0,9 %401 00030 %
Yle yhteensä21,7 %18,2 %1 117 00084 %
MTV319,4 %23,6 %1 110 00083 %
Sub8,3 %10,0 %865 00065 %
AVA2,5 %2,2 %629 00047 %
C More Total3,7 %2,0 %234 00018 %
MTV yhteensä33,9 %37,9 %1 188 00089 %
Nelonen15,8 %19,7 %1 114 00083 %
Jim5,5 %5,1 %759 00057 %
Liv4,0 %3,8 %769 00058 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %135 00010 %
Nelonen Media yhteensä26,5 %29,7 %1 184 00089 %
TV55,3 %5,0 %736 00055 %
Kutonen2,1 %1,9 %533 00040 %
The Discovery Channel0,8 %0,4 %76 0006 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %866 00065 %
STAR Channel4,8 %3,6 %676 00051 %
Music TV0,7 %0,3 %133 00010 %
Muut4,4 %3,0 %375 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 264 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.