Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %22,1 %1 820 00072 %
Yle TV215,4 %14,2 %1 908 00075 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 146 00045 %
Yle Fem2,0 %2,1 %1 046 00041 %
Yle yhteensä45,1 %41,3 %2 119 00084 %
MTV314,6 %19,1 %1 965 00078 %
Sub5,0 %6,1 %1 536 00061 %
AVA1,3 %1,4 %964 00038 %
C More Total4,7 %3,2 %540 00021 %
MTV yhteensä25,5 %29,8 %2 124 00084 %
Nelonen7,5 %9,5 %1 797 00071 %
Jim3,7 %4,0 %1 278 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 141 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %263 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,3 %1 981 00078 %
TV53,8 %3,7 %1 228 00049 %
Kutonen1,6 %1,5 %883 00035 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %164 0006 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,6 %1 446 00057 %
STAR Channel4,5 %3,4 %1 298 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %185 0007 %
Muut4,7 %3,5 %760 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 316 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.